Persona ja heuristiline hindamine
task | heuristik | element mängus | olemas? | kommentaarid |
raskusastme seadmine | süsteemi oleku nähtavus | punane ristkülik raskusastme seadmise sektsiooni ümber näitab, et hetkel saab raskusastet seada | jah | |
kiivri asukoht raskusastme seadmise sektsioonil näitab hetkel aktiivset raskusastet | ||||
süsteemi ja pärismaailma ühilduvus | sõna "beg." seondub lihtsusega ja "pro" raskusega | jah | ||
vanaaegse auto pilt seondub lihtsusega ja kaasaegse auto pilt raskusega | ||||
heledam taust seondub lihtsusega ja tumedam taust raskusega | ||||
kasutaja kontroll ja vabadus | kuni sõidu alguseni on võimalik seatud raskusastet uuesti muuta | jah | ||
järjepidevus ja standardid | midagi ebajärjepidevat ega ebastandardset ei ole | jah | ||
vigade ennetamine | aktiivne raskusaste on nähtav kuni menüüst väljumiseni | jah | raskusaste võiks olla nähtav ka hiljem (raja ja auto valimisel ja sõidu ajal) | |
äratundmine, mitte meenutamine | raskusastme seadmisel ei ole vaja midagi meeles hoida | jah | raskusaste võiks olla nähtav ka hiljem (raja ja auto valimisel ja sõidu ajal) | |
kasutamise paindlikkus ja tõhusus | raskusastme skaala "liigub üle" (seades lihtsaimat raskusastet veel lihtsamaks, seatakse raskusaste raskeimaks ja vastupidi) | jah | raskusaste võiks olla valitav ka hiirega | |
esteetiline ja minimalistlik disain | üleliigset infot üldiselt ei ole | jah | võib olla natuke ebaselge, kas vanaaegse ja kaasaegse auto ikoonid on ikoonid või on need näiteks nupud, millega saab midagi teha | |
aitab kasutajal vigu ära tunda, diagnoosida ja neist taastuda | veateateid ei ole | ei | ||
abi ja dokumentatsioon | ei ole teada, mis raskusastme
muutmisega mängu mehhanismides reaalselt muutub dokumentatsiooni ei ole |
ei | ||
käigu vahetamine | süsteemi oleku nähtavus | hetkel sees olevat käiku pidevalt ei kuvata | ei | sisse lülitatavat käiku kuvatakse skeemina, käigu vahetamise hetkel |
süsteemi ja pärismaailma ühilduvus | sisse lülitatavat käiku kuvatakse käigukangi asendite skeemina | ei | käigukangi asendite skeem ei ole paljudele inimestele tuttav | |
kasutaja kontroll ja vabadus | käiku saab vabalt lülitada kogu sõidu vältel | jah | ||
järjepidevus ja standardid | midagi ebajärjepidevat ega ebastandardset ei ole | jah | ||
vigade ennetamine | käigu vahetamise vajadusest annab märku joonistatud tahhomeeter ja mootori heli | jah | ||
äratundmine, mitte meenutamine | hetkel sees olevat käiku pidevalt ei kuvata | ei | ||
kasutamise paindlikkus ja tõhusus | käiguvahetamise meetodit ei saa
muuta olemasolev meetod on ebamugav (kasutatavad nupud on halva koha peal ja üksteisest kaugel) |
ei | ||
esteetiline ja minimalistlik disain | üleliigset infot ei ole | jah | ||
aitab kasutajal vigu ära tunda, diagnoosida ja neist taastuda | veateateid ei ole vale käigu valimisest annab märku joonistatud tahhomeeter ja mootori heli |
so-so | ||
abi ja dokumentatsioon | abi ega dokumentatsiooni ei ole | ei | ||
ringrajal orienteerumine | süsteemi oleku nähtavus | valge ruut raja kaardil näitab mängija asukohta rajal | jah | kaart asub kaugel ekraani
nurgas valge ruut on üsna väike valge ei ole väga kontrastne värv |
süsteemi ja pärismaailma ühilduvus | raja taust on joonistatud nii, et sellel on mõningane sarnasus päris loodusega | so-so | joonistus on väga
stiliseeritud muutub rajati vähe muutub raja erinevates piirkondades vähe |
|
kasutaja kontroll ja vabadus | raja kaardi asukohta ja muid omadusi ei saa muuta | ei | ||
järjepidevus ja standardid | midagi ebajärjepidevat ega ebastandardset ei ole | jah | ||
vigade ennetamine | kurvi tähistavad raja
triibulised äärejooned saabuva kurvi kaugusest ja suunast annavad märku kollased sildid |
jah | ||
äratundmine, mitte meenutamine | raja kaart ja raja taust näitavad, kus mängija parasjagu on | jah | ||
kasutamise paindlikkus ja tõhusus | mängijal on võimalus valida, kas keskenduda orienteerumisele kaardi järgi või orienteerumisele raja tausta järgi | jah | ||
esteetiline ja minimalistlik disain | üleliigset infot on vähe | so-so | on ebaselge, kas numbrid kollastel lippudel ja kas raja kaardil sõidusuuna tähis ja finišijoone koht annavad midagi kasulikku juurde | |
aitab kasutajal vigu ära tunda, diagnoosida ja neist taastuda | veateateid ei ole | ei | ||
abi ja dokumentatsioon | abi ega dokumentatsiooni ei ole | ei | ||
task | heuristik | element mängus | olemas? | kommentaarid |
raskusastme seadmine | süsteemi oleku nähtavus | tagasiside on olemas | jah | |
süsteemi ja pärismaailma ühilduvus | "pro" ja "beginner", heledam ja tumedam värv ja autode pildid | jah | autode pilte ma alguses üldse ei märgandki | |
kasutaja kontroll ja vabadus | jah, kui otsustan ümber, saan escape'iga tagasi | jah | ||
järjepidevus ja standardid | sõnad ongi standardid, me teame, et "pro" tähendab rasket näiteks | jah | ||
vigade ennetamine | ei ole mingit feedbacki, et kas ma olen ikka kindel, et tahan seda raskust valida | ei | ||
äratundmine, mitte meenutamine | ei ole mingit meenutust selle kohta, mis ma eelmises menüüs valisin, kogu aeg ainult uus info | ei | ||
kasutamise paindlikkus ja tõhusus | ei, ainult ühte moodi saab valida: kas paremale või vasakule | ei | ||
esteetiline ja minimalistlik disain | väga lihtne, midagi üleliigset ei ole | jah | ||
aitab kasutajal vigu ära tunda, diagnoosida ja neist taastuda | ei ole üleüldse mingeid veateateid | ei | ||
abi ja dokumentatsioon | võiks olla, et kui ma valin "pro", siis mulle öeldaks, mida see muudab; praegu ei ole midagi sellist | ei |
Kommentaarid
Postita kommentaar